論文 - 村瀬 雅俊

分割表示  76 件中 1 - 20 件目  /  全件表示 >>
  1. 村瀬雅俊, 村瀬智子. 高等教育課程において異分野融合的発見学習を飛躍的に促進する教育方法 ―生命理論に基づく学習方式の工夫による探究過程の重層化― 皇學館大学紀要第63号. 2025.03 ; ( 63 ): 53-111.記述言語:日本語.

  2. 村瀬雅俊, 村瀬智子. 中等数学教育課程において数学を魅力的に学ぶ発見学習の本質 ―共創的教授・学習過程の教育実践に基づく考察― 皇學館大学紀要. 2024.03 ; 62 47-92.筆頭著者.記述言語:日本語.

  3. Kuniaki Otsuka, Germaine Cornelissen, Andi Weydahl, Denis Gubin, Larry A. Beaty and Masatoshi Murase. Rules of Heliogeomagnetics Diversely Coordinating Biological Rhythms and Promoting Human Health Appl. Sci. 2023, 13(2), 951. 2023.01 ; 最終著者.記述言語:英語.

  4. Masatoshi Murase, Tomoko Murase. Chapter 10: Transdisciplinary Study of How to Integrate Shattered World: The Self-nonself Circulation Principle of ‘Living’ Wholeness The Kyoto Post-COVID Manifesto For Global Economics: Confronting Our Shattered Society (Eds: Stephen Hill, Tadashi Yagi, Stomu Yamash’ta) Springer-Nature 169-196 . 2022.10 ; 記述言語:英語.

  5. Masatoshi Murase, Tomoko Murase. Chapter 12: A Case Study of the Self-nonself Circulation Principle in Action: Toward A New Synthesis Beyond Division between Inside and Outside World in Nursing The Kyoto Post-COVID Manifesto For Global Economics: Confronting Our Shattered Society (Eds: Stephen Hill, Tadashi Yagi, Stomu Yamash’ta) Springer-Nature 213-233 . 2022.10 ; 記述言語:英語.

  6. Masatoshi Murase, Tomoko Murase. Chapter 11: The Self-nonself Circulation Principle of “Living” Nature: How to Survive Shattered World The Kyoto Post-COVID Manifesto For Global Economics: Confronting Our Shattered Society (Eds: Stephen Hill, Tadashi Yagi, Stomu Yamash’ta) Springer-Nature 169-196 . 2022.10 ; 記述言語:英語.

  7. 岩﨑 吉隆、村瀬 雅俊. 創造性の探究―自己・非自己循環理論を基盤として Journal of Quality Education Vol. 12, 25-48, 2022. 2022.04 ; 記述言語:日本語.

  8. Paul G. Mezey, Masatoshi Murase. Chapter 9: Universality and the Role of Limitations Influencing Interdisciplinary Scientific and Cultural Advances Creative Complex Studies (Eds: Kazuo Nishimura, Masatoshi Murase, Kazuyoshi, Yoshimura) Springer-Nature 121-128 . 2021.05 ; 記述言語:英語.

  9. Paul G. Mezey, Masatoshi Murase. Chapter 10: Some Conceptual Principles with Mathematical Background for Interdisciplinary Developments in the Sciences and Beyond Creative Complex Studies (Eds: Kazuo Nishimura, Masatoshi Murase, Kazuyoshi, Yoshimura) Springer-Nature 129-141. 2021.05 ; 記述言語:英語.

  10. Paul G. Mezey, Masatoshi Murase. Chapter 10: Some Conceptual Principles with Mathematical Background for Interdisciplinary Developments in the Sciences and Beyond reative Complex Studies (Eds: Kazuo Nishimura, Masatoshi Murase, Kazuyoshi, Yoshimura) Springer-Nature 129-141. 2021.05 ; 記述言語:英語.

  11. Masatoshi Murase, Paul G. Mezey. Chapter 11: The Role of Paradox in the Development of Interdisciplinary Scientific and Cultural Advances Creative Complex Studies (Eds: Kazuo Nishimura, Masatoshi Murase, Kazuyoshi, Yoshimura) Springer-Nature 143-161 . 2021.05 ; 記述言語:英語.

  12. Masatoshi Murase, Aine Mori, Tomoko Murase. Chapter 22: A Unified Theory and Practice of Creative Complex Systems: Challenging to the Systemic Problems Spanning the Inside and Outside World Creative Complex Studies (Eds: Kazuo Nishimura, Masatoshi Murase, Kazuyoshi, Yoshimura) Springer-Nature 373-424. 2021.05 ; 記述言語:英語.

  13. Sander van der Leeuw, Masatoshi Murase. Chapter 21: Ignorance, Creation, Destruction 2021.05 ; 記述言語:英語.

  14. Stefan Büchi, Masatoshi Murase. Chapter 19: Evolutionary perspective on Suffering: Murase‘s “Self-Nonself circulation theory of life” applied to PRISM (Pictorial Representation of Illness and Self Measure) Creative Complex Studies (Eds: Kazuo Nishimura, Masatoshi Murase, Kazuyoshi, Yoshimura) Springer-Nature 311-326 . 2021.05 ; 記述言語:英語.

  15. 村瀬 雅俊. 京都大学における全学共通科目・大学院横断教育科目―創造性を如何に学び,いかに伝えるか クオリティ・エデュケ――ション 11 41-62 . 2021.04 ; 記述言語:英語.

  16. 村瀬 雅俊. 立命館大学理工学部・夏期集中講義実践報告―学習と脱学習からメタ学習に向けて クオリティ・エデュケーション 11 63-78. 2021.04 ; 記述言語:日本語.

  17. 村瀬 雅俊, 村瀬 智子. 未来共創の哲学 ―「自己・非自己循環理論」の提唱から、「大統一生命理論」の構築 日本哲学史研究 : 京都大学大学院文学研究科日本哲学史研究室紀要 (18) 62-117. 2021.03 ; 記述言語:日本語.

  18. Masatoshi Murase, Paul G. Mezey. The Literacy of Creativity -The Emergent Dynamics Beyond Expectations Journal of Integrated Creative Studies (ISSN: 2424-0370) DOI: 10.14989/259184. 2020.06 ; 筆頭著者.記述言語:英語.

  19. 村瀬 雅俊, 村瀬 智子. パンデミックと創造性―「反知識」に挑む超学際自然学の展望 クオリティ・エデュケーション 10 1-22 . 2020.03 ; 記述言語:英語.

  20. 村瀬 雅俊, 星原 庸平, 今井 駿. 探究授業への挑戦―自己・非自己循環理論の視点から クオリティ・エデュケーション 10 23-36 . 2020.03 ; 記述言語:英語.

このページの先頭へ▲